söndag 28 juni 2015

SOMMAR NATT



 Alltså jag blir alltid lika glatt överraskad då jag springer ut till bryggan och ser hur himlen ser ut. Varje kväll olika men alltid så otroligt vackert! Dethär är en av dom bra sakerna med att leva vid vattnet och inte i stan på sommaren. Jag bara älskar att fota och bara se solnedgångarna, så varje kväll då jag tvättar tänderna så brukar jag spring ut till bryggan för att se. Och det är det som är så sorligt med regniga och mulna dagar att solen inte syns, och inte heller nån solnedgång...
Nu har månen också varit så fin de senaste dagarna, eller den har synsta extra bra, och varit nästan hel! Den är också så fin att fota, men ganska svårt...

Om inte det fanns myggor skulle jag kunna sitta där ute på bryggan i flera timmar t.o.m sova där hur lätt som helst, men nu finns dom ju där,  domdär jävla myggorna. Om jag fick säga några saker som jag tycker minst om med sommaren så skulle nog myggorna vara högst på listan...

Men, vad skulle en sommar utan myggor vara?  Sommarben utan utan ett ända myggbett? Sommar nätter utan att man behöver klia sig hela tiden? Inte skulle det ju rikti vara en riktig sommar heller.. Allt detdär hör liksom till till den finländska sommaren.

Från en sak till en annan så är nog sommar nätter någonting jag älskar! Fast jag bara skulle sitta inne i sängen och blogga och samtidigt lyssna på musik som jag gör just nu, så är det bara så mysigt! Att egentligen få vara vaken hur länge som helst bara för att man inte måst stiga upp så tidigt, det älskar jag!
#randomfact

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar